პროექტი: ,,გრაფიკების მნიშვნელობა ყოველდღიურ ცხოვრებაში''
პროექტის ავტორი: N 173 საჯარო სკოლის მათემატიკის მასწავლებელი: ნინო ნიქაცაძე.
პროექტის სახელწოდება: ,,გრაფიკები ჩვენს გარშემო".
პროექტის მოკლე ანოტაცია
პროექტში მონაწილეობს მე-8კლასი .
პროექტის მიზანია,მოსწავლეებს მისცეს დამატებითი ცოდნა გრაფიკების გამოყენებაზე. მოსწავლეემ შეძლოს ცოდნის გამოყენება არა მარტო სასწავლო პროცესში, არამედ ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
მასწავლებლის მიერ გაცნობითი პრეზენტაციის საშუალებით პროექტის პრობლემურობის განსაზღვრა.
მოსწავლეთა წინარე ცოდნის იდენტიფიცირება პროექტის თემასთან დაკავშირებით.
რა კონკრეტული პრობლემები, რაც შეიძლება წარმოიშვას კვლევისას.
ჯგუფების შექმნა ინტერესთა სფეროს გათვალისწინებით.
შესაძლო ინფორმაციის წყაროების დადგენა.
შესრულებული სამუშაოს შეფასების კრიტერიუმების დადგენა.
კვლევა
პროექტის ფარგლებში ჩატარდება კვლევა:
პირველი ჯგუფი იკვლევს: ,,მედიცინა და გრაფიკები"
მეორე ჯგუფი იკვლევს : ,,ამინდი და გრაფიკები"
მესამე ჯგუფი იკვლევს : ,,დიაგრამები და ეკონომიკა"
მეოთხე ჯგუფი იკვლევს ,,ბანკები და გრაფიკები"
მეხუთე ჯგუფი იკვლევ: ,,დიაგრამები და ფიზიკური პროცესები"
მეექვსე ჯგუფი იკვლევს კითხვა: ,,რა შეიძლებაჩემს ცხოვრებაში შეიძლება წარმოდგენილი გრაფიკების საშუალებით"
მოსწავლეთა ჯგუფები დამოუკიდებელად მუშაობაობენ ერთი კვირის განმავლობაში. ხდება ინფორმაციის შეგროვება. დამუშავება. სამუშაო ჯგუფების მიერ ინტრევიუების აღება სხვადასხვა პროფესიის ადამიანებისაგან. ელექტრონული ვერსიის შექმნა. პრეზენტაციის მომ ზადება.
შემდგომ ეტაპზე დანიშნულ დროს ხდება პროექტის შეჯამება. - სხვადასხვა ჯგუფების მიერ შესრულებული სამუშაოს წარდგენა. მასწავლებლის მიერ უკუკავშირის მიცემა-დასკვნა და რეკომენდაციები:
პროექტზე მუშაობისას ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ გრაფიკები ფართოდ გამოიყენება ადამიანის საქმიანობის ბევრ სფეროში. კერძოდ, ამინდის პროგნოზი, კარდიოლოგია, ეკონომიკური და ბევრი ფიზიკური პროცესები დაკავშირებულია გრაფიკების გამოყენებასთან.შესაბამისად, გრაფიკების შესახებ ცოდნის გარეშე შეუძლებელი იქნება მათი წაკითხვა და გაშიფვრა. ამიტომ აუცილებელია გრაფიკების და კერძოდ, ფუნქციების შესახებ სიღრმისეული ცოდნის შეძენა. ეს საფუძველს ჩაუყრის იმას, რომ მომავალი თაობა ჩამოყალიბდეს კვალიფიციურ სპეციალისტებად და შეძლონ ქვექნისათვის სარგებლის მოტანა.
პროექტის ავტორი: N 173 საჯარო სკოლის მათემატიკის მასწავლებელი: ნინო ნიქაცაძე.
პროექტის სახელწოდება: ,,გრაფიკები ჩვენს გარშემო".
პროექტის მოკლე ანოტაცია
პროექტში მონაწილეობს მე-8კლასი .
პროექტის მიზანია,მოსწავლეებს მისცეს დამატებითი ცოდნა გრაფიკების გამოყენებაზე. მოსწავლეემ შეძლოს ცოდნის გამოყენება არა მარტო სასწავლო პროცესში, არამედ ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
მონაწილეთა კვლევა დაფუძნებულია ინტერვიუებზე სხვადასხვა პროფესიის ადამიანებთან. გრაფიკის სხვადასხვა პროფესიული საქმიანობაში გამოყენებაზე. პროექტი საგანმანათლებლო მნიშვნელობისაა.მუშაობა ეფუძნება პრინციპს - მარტივიდან რთლისკენ. პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ ინტერნეტში პროექტისათვის საჭირო მასალების მოძიება.
როგორ გამოვიყენოთ გრაფიკები ყოველდღიურ ყოფა- ცხოვრებაში?
პრობლემური კითხვები:
გვჭირდება კი გრაფიკები?
შეგვიძლია თუ არა გრაფიკებზე ცოდნის გარეშე შევძლოთ გრაფიკების წაკითხვა?
რას ნიშნავს წავიკითხოთ გრაფიკი?
ხშირად აწყდებიან ცხოვრებაში ადამიანები გრაფიკებს?
სასწავლო კითხვები
რა არის გრაფიკი?
რომელი გრაფიკები განიხილება მათემატიკაში?
რომელი გრაფიკები განიხილება მათემატიკაში?
ჩამოთვალეთ დამოკიდებულებები, რომელიც შეიძლება წარმოდგენილი იყოს გრაფიკების საშუალებით.
მოიყვანეთ მაგალითები სხვადასხვა პროფესიებიდან, რომელთაც უშუალოდ უკავშირდება გრაფიკების შესწავლა.
პროექტის გეგმა:
1. საორგანიზაციო- მოსამზადებელი:
- მონაწილე მოსწავლეების ჯგუფებად ჩამოყალიბება.
- სამუშაო გეგმის შედგენა. (მუშაობის დაგეგმვა)
- კვლევისათვის კითხვების ფორმულირება.
- პროექტისათვის საინფარმაციო რესურსების შერჩევა
- შესაძლებლობების ფარგლებში საინფორმაციო ბუკლეტების დამზადება მასწავლებლებისა და მშობლებისათვის.
მასწავლებლის მიერ გაცნობითი პრეზენტაციის საშუალებით პროექტის პრობლემურობის განსაზღვრა.
მოსწავლეთა წინარე ცოდნის იდენტიფიცირება პროექტის თემასთან დაკავშირებით.
რა კონკრეტული პრობლემები, რაც შეიძლება წარმოიშვას კვლევისას.
ჯგუფების შექმნა ინტერესთა სფეროს გათვალისწინებით.
შესაძლო ინფორმაციის წყაროების დადგენა.
შესრულებული სამუშაოს შეფასების კრიტერიუმების დადგენა.
კვლევა
პროექტის ფარგლებში ჩატარდება კვლევა:
პირველი ჯგუფი იკვლევს: ,,მედიცინა და გრაფიკები"
მეორე ჯგუფი იკვლევს : ,,ამინდი და გრაფიკები"
მესამე ჯგუფი იკვლევს : ,,დიაგრამები და ეკონომიკა"
მეოთხე ჯგუფი იკვლევს ,,ბანკები და გრაფიკები"
მეხუთე ჯგუფი იკვლევ: ,,დიაგრამები და ფიზიკური პროცესები"
მეექვსე ჯგუფი იკვლევს კითხვა: ,,რა შეიძლებაჩემს ცხოვრებაში შეიძლება წარმოდგენილი გრაფიკების საშუალებით"
შემდგომ ეტაპზე დანიშნულ დროს ხდება პროექტის შეჯამება. - სხვადასხვა ჯგუფების მიერ შესრულებული სამუშაოს წარდგენა. მასწავლებლის მიერ უკუკავშირის მიცემა-დასკვნა და რეკომენდაციები:
პროექტზე მუშაობისას ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ გრაფიკები ფართოდ გამოიყენება ადამიანის საქმიანობის ბევრ სფეროში. კერძოდ, ამინდის პროგნოზი, კარდიოლოგია, ეკონომიკური და ბევრი ფიზიკური პროცესები დაკავშირებულია გრაფიკების გამოყენებასთან.შესაბამისად, გრაფიკების შესახებ ცოდნის გარეშე შეუძლებელი იქნება მათი წაკითხვა და გაშიფვრა. ამიტომ აუცილებელია გრაფიკების და კერძოდ, ფუნქციების შესახებ სიღრმისეული ცოდნის შეძენა. ეს საფუძველს ჩაუყრის იმას, რომ მომავალი თაობა ჩამოყალიბდეს კვალიფიციურ სპეციალისტებად და შეძლონ ქვექნისათვის სარგებლის მოტანა.
No comments:
Post a Comment